Popis modulů businessManager 3000
businessManager 3000
moduly
výrobní zakázka
servisní zakázka
stavební zakázka
CRM
skladové hospodářství
personalistika
marketing
evidence majetku
finance
doprava
Výrobní zakázka (strojírenství, dřevovýroba)
Vedení projektů a evidence zakázek od fáze poptávky zákazníka až po konečnou fakturaci s následným vyhodnocením nákladů a výnosů zakázek, strojů, výrobků.
Pomocí údajů z on-line terminálů s technologií čárových kódů pro
odvádění práce a použitím terminálu docházky lze aktuálně
vyhodnocovat stav zakázek, efektivnost a vytížení zaměstnanců,
strojů, týmů případně dílen.
Zpracování výrobních projektů
Správa zákazníků (sběr marketingových údajů o zákaznících)
Správa projektů (vazba na poptávky, kalkulace, kalkulační
sestavy, nabídky, objednávky, zakázky, výrobní příkazy, faktury,
externí dokumentaci)
Tvorba kalkulací a kalkulačních sestav s následným generováním výrobních příkazů
Plánování výroby na základě vytížeností kapacit zaměstnanců, strojů, pracovních týmů
nebo dílen
Kontrola realizace všech plánovaných výdejů na projekt
Možnost dynamického navázaní externích dokumentů a jejich správa
Výrobní zakázky
Přehledné sledování stavu výrobních zakázek
Porovnání kalkulovaného a skutečného času odvedených prací či spotřebovaného materiálu
Možnost rezervace materiálů na skladě
Možnost vytvoření objednávek na dodavatele chybějícího materiálů na skladě
Kontrola překročení ceny zakázky
Sledování průběhu výroby (vytváření výdejek materiálů, přiřazování
pracovníků příslušným operacím, evidence skutečných časů (
strávených na jednotlivých operacích, možnost porovnávání plánovaných nákladů na realizaci zakázky a nákladů reálných)
Výrobní příkazy
Generovaní, evidence a tisk výrobních příkazů s čárovým kodem
Číselník operací použitelný v kalkulacích ve vazbě na skutečně odváděné práce, možnost využití normování
Sledování průběhu výroby (přehled uskutečněných výdejů materiálu a odvedených prací)
Evidence skutečných časů strávených na jednotlivých operacích
Možnost využití čteček čárových kódů pro on-line odvádění prací ve výrobě (informace kdo, jakou operaci, na jakém stroji, pro který výrobní příkaz, kdy a jak dlouho provádí)
Evidence použitého materiálu ve výrobě
Možnost využití čteček čárových kódů pro vytváření výdejek materiálu (informace kdo, co, v jaké hodnotě a množství, pro který výrobní příkaz a kdy spotřeboval)
Evidence CNC programů a jejich promítnutí do výrobních nákladů
Zahrnutí mimofiremních kooperací do ceny zakázky
Vyhodnocování zakázek/projektů
Vyhodnocení fakturované a kalkulované ceny projektu
Porovnání plánovaných nákladů na realizaci projektu a nákladů reálných
Přehled o vytíženosti jednotlivých pracovníků, strojů, týmů
a dílen na zakázce
Vyhodnocení efektivity pracovníka ve výrobě s ohledem na evidenci docházky
Servisní zakázka (automobily)
Evidence objednávek, zakázek, servisních úkolek, vozidel,
objednávková kniha, servisní plán, kusovník závad, svolávací akce, normy, číselník značek, typů a verzí vozidel.
Modul servisní zakázka pokrývá jak činnosti probíhající v autoservisu, příjem, zpracování a ukončení zakázky, tak i zajišťování náhradních dílů na plánované zakázky.
Dále pak činnosti autobazaru (evidenci ojetých vozidel), autosalonu (prodej nových vozů) a pneuservisu.
Příprava dat pro zpracování servisní zakázky
Správa zákazníků (sběr marketingových údajů o zákaznících)
Správa opravovaných vozidel (přesná definice příslušné značky s datem jeho výroby, sledování dlouhodobé historie týkající se vozidla, sledování parametrů vozidla důležitých z hlediska predikce dalších oprav, dlouhodobá evidence všech prováděných testů a diagnostik
Správa náhradních dílů (podpora tvorby "balíčků" náhradních dílů a služeb, podpora tvorby vlastního katalogu náhradních dílů, výběr náhradních dílů na základě "VIN" vozidla, přímá vazba "katalogu náhradních dílů" na sklad náhradních dílů)
Příprava "Zakázkového listu"
Klasifikace jednotlivých oprav (garanční, běžná, apod.)
Podpora svolávacích akcí
Stanovení ceny na základě odborného odhadu, "Katalogu náhradních dílů" a "normohodin" navázaných k těmto dílům a "hodinové sazby" příslušného autoservisu
Předkalkulace zakázky s možností stanovení předpokládaného výnosu na základě ceníkových údajů
Možnost automatické rezervace a objednání náhradních dílů na plánovanou zakázku
Příprava "Pracovního listu" a zajišťování náhradních dílů
Přehled o vytíženosti jednotlivých mechaniků
Definice mechanika odpovědného za zpracování zakázky
Sledování průběhu opravy (vytváření výdejek náhradních dílů, přiřazování mechaniků příslušným operacím, kontrola překročení limitní ceny zakázky, evidence skutečných
časů strávených na jednotlivých operacích, průběžné doplňování operací i náhradních dílů na zakázku, možnost porovnávání plánovaných nákladů na realizaci zakázky a nákladů reálných
Ukončení zakázky
Kontrola realizace všech plánovaných výdejů na zakázku, zahrnutí kooperací do ceny zakázky
Možnost fakturace dle specifikovaných "typů" oprav a způsobu jejich realizace a "likvidace" (běžná oprava, garanční oprava, vnitrofakturce, fakturace na pojišťovnu)
Vyhodnocování zakázek
Vytváření podkladů pro "garanční řízení" s dodavateli náhradních dílů
Ekonomické parametry dosahované na jednotlivých zakázkách
Vyhodnocování jednotlivých činností
Vyhodnocování jednotlivých mechaniků
autoBazar
Podpora činnosti probíhající při nákupu a prodeji ojetých vozidel.
Příprava základních dat pro zpracování obchodního případu
Správa vozidel (evidence o reálném technickém stavu a parametrech vozidla, definice značky, barvy, data výroby, informace o repasi vozu atp.), možnost propojení se skladovým hospodářstvím
Správa smluv (evidence kupních, prodejních a komisních smluv. Výkup ojetých vozů příprava "Kupní smlouvy"
Evidence dat o vykupovaném vozidle (stav vozidla, km, závady atd.)
Uvedení nákupní ceny
Komisní prodej, příprava "Komisní smlouvy"
Zadávání dat o vozidle (stav vozidla, km, závady atd.)
Uvedení ceny dle dohody s majitelem vozidla
Evidence časového období pro zprostředkování služby případné doúčtování ceny
Prodej ojetých vozů, příprava "Prodejní smlouvy"
Zadávání dat o vozidle (stav vozidla, km, závady atd.)
Uvedení prodejní ceny
autoSalon
Podpora činnosti probíhající při prodeji nových vozů. Tento modul zajišťuje přípravu nabídky vozů jednotlivým zákazníkům, evidenci veškeré komunikace se zákazníkem, následné objednání vozu od výrobce, jeho příjem na sklad nových vozů, přípravu pro zákazníka a konečný prodej zákazníkovi.
Příprava základních dat pro tvorbu zpracování obchodního případu
Správa ceníků (ceník modelů, ceník výbav, ceník potahů)
Správa doplňků (vazba na sklad doplňků, možnost zadání "neskladových" doplňků)
Příprava "Nabídky"
Kalkulace ceny na základě ceníků
Evidence požadavků na zajištění leasingu, zákonného a havarijního pojištění, zajištění registrace
Příprava "Objednávky vozu"
Objednávání vozů na sklad
Možnost objednání kooperací
Možnost rezervace doplňků
Příjem vozu na sklad
Zadání jednotlivých složek ceny v nákupních cenách, příp. prodejních cenách
Naskladnění vozidla na sklad nových vozů
Repase a montáž doplňků
Možnost přímého zadání požadovaných prací a dílů na zakázku
Vytvoření servisní zakázky na repasi nebo na montáž doplňků
Předání vozu zákazníkovi a fakturace
Možnost zadávání slev zvlášť na "dodaný vůz" a na doplňky
Vyhodnocování zakázek
Ekonomické parametry dosahované na jednotlivých zakázkách
Vyhodnocování jednotlivých činností, prodejců
pneuServis
Pokrytí činnosti probíhající v pneuservisu, příjem, zpracování a ukončení zakázky, zajišťování pneu na plánované zakázky. Dále pak evidenci uskladnění pneu.
Příprava objednání zákazníka
Sledování vytíženosti dílny
Správa objednávek zákazníků
Příprava dat pro zpracování zakázky
Správa evidence uskladněných pneumatik a disků (protektory, hloubky dezénů apod.)
Možnost objednávky a rezervace zboží
Správa databáze pneumatik, duší, protektorů a diskůPříprava "Ukončení zakázky"
Sledování servisních úkonů pracovníka
Kontrola realizace všech plánovaných výdejů na zakázku, zahrnutí "kooperací" do ceny zakázky
autoPůjčovna
Podpora činností probíhající při půjčování vozidel. Tento modul zajišťuje evidenci vozidel, organizací, kontaktních osob či nájemních smluv a dále pak samotný proces půjčování vozidel.
Příprava základních dat pro tvorbu zpracování nájemní smlouvy
Správa půjčovaných vozidel (evidence dat o vozidle, umístění vozidla, evidence o reálném stavu a parametrech vozidla, sledování změn a závad na vozidle)
Správa smluv (evidence nájemních smluv)
Půjčení vozidla vytvoření "Nájemní smlouvy"
Online zadávání základních dat o zákazníkovi a jejich volitelný přenos do databáze zákazníků
Přenos dat o půjčovaném automobilu z databáze (stav vozidla, km, závady atd.)
Kalkulace ceny na základě typu vozidla a délky doby zapůjčení
Vystavení "Protokolu o vrácení vozidla"
Provedení kontroly a zaznamenání případných závad a poškození (vazba na autoservis)
Záznam o termínu vrácení vozidla případně následné doúčtování ceny
Evidence o stavu vozidla, PHM, ujeté kilometry, případně následné doúčtování nesrovnalostí
Stavební zakázka (stavebnictví)
Vedení projektů a evidence zakázek od fáze poptávky zákazníka až po konečnou fakturaci s následným vyhodnocením...
Zpracování stavebních projektů
CRM
Evidence obchodních kontaktů: kompletní přehled o zákaznících včetně jejich kontaktů, prohlížení a správa jejich aktivit, komunikací, nabídek, objednávek, faktur, kreditních limitů a platební historie.
Adresář obchodních partnerů
Adresy a kontaktní údaje organizací včetně jejich obchodních údajů (IČ, DIČ, spisová značka)
Expozitury organizací – možnost zadání adres poboček obchodního partnera, jeho fakturační adresy, doručovací adresy či korespondenční adresy
K dispozici jsou předem naplněné číselníky zemí nebo českých a slovenských měst včetně PSČ
Bankovní spojení – možnost zadat neomezený počet bankovních účtů obchodního partnera, k dispozici je podpůrný číselník tuzemských bankovních ústavů
Interaktivní vyhledávání informací o organizaci ve webových aplikacích ARES, JUSTICE.CZ, MAPY.CENTRUM,
insolvenční rejstřík
Možnost zařazování obchodních partnerů do definovatelných skupin (např. dodavatelé, odběratelé) či dle jejich zaměření
Zaevidování smluvených obchodních podmínek obchodního partnera (např. preferovaný či povolený způsob plateb, obvyklá splatnost faktur, limity fakturace, slevy aj.)
Telefonní seznam a kontakty
Ke každému obchodnímu partnerovi lze evidovat informace o kontaktních osobách
Při zakládání karet obchodních partnerů či kontaktních osob se také automaticky aktualizuje
telefonní seznam
Kontrola duplicity telefonních čísel
Možnost sledování dékly hovorů
Sledování aktivit vůči obchodním partnerům
K jednotlivým kontaktním osobám, příp. obchodním partnerům lze sledovat obchodní aktivity jako jsou schůzka, telefon, vyřízení objednávky atd.
Velmi praktické zobrazování plánovaných aktivit v termínovém kalendáři
Základní číselníky systému
Středisko, Zakázka, Činnosti, Uživatelem definovaná skupina jako nákladové hledisko pro vyhodnocování
Číselníky jsou k dispozici napříč celým systémem a lze je použít ve všech modulech pro vlastní členění a vyhodnocování
Skladové hospodářství
Zpracování veškeré činnosti spojené se skladovou evidencí. V
systému je možno vést neomezený počet skladů. Metoda ocenění
skladových zásob je volitelná dle potřeb konkrétního zákazníka.
Sklad je provázán se všemi ostatními moduly systému a proto lze
interaktivně používat potřebnou skladovou evidenci při řešení
nabídek, objednávek, faktur, agendě pokladny a také při operacích ve výrobě. Také při skladové evidenci podporuje systém businessManager 3000 aktivní interface s čtečkami čárových kódů. Dále pak on-line komunikaci s datovými terminály CIPHER LAB.
Kmenové karty
Evidence všech produktů a služeb, se kterými firma při své činnosti přichází do styku ( zboží, materiál, vlastní výrobky, obaly, služby, výkony, poplatky atd.)
Karty je možno zařazovat do libovolně definovatelných skupin
Ke skladové kartě lze připojit soubor s fotografií
Identifikace zboží čárovým kódem
Řešení pro skládání kusovníků a kompletů
Systém umožňuje nastavení a hlídání maximálního a minimálního stavu zásoby, automatické vystavení objednávky na podlimitní zásoby
Evidence výrobních čísel, šarží
Nástroj pro provedení záměn skladových karet
Přepočet měrných jednotek
Skladové operace
Skladové příjemky, výdejky, převodky
Možnost automatického vytvoření skladových dokladů z podkladových dokladů marketingu
Možnosti automatického generování návazných faktur ze skladu
Evidence a rozpouštění oceňovacích odchylek, dodatečné doceňování skladových dokladů
Podpora pro provádění inventur skladu, automatické generování dokladů ke zjištěným rozdílům
Možnost využití čteček čárových kódů pro vytváření skladových dokladů a provádění inventur
Ostatní
Sledování umístění zásob podle lokalit
Možnost provedení rezervace zboží na skladě
Evidence zápůjček materiálu
Přehledová sestava se stavem skladu s doplňujícími informacemi o poptávaném, objednaném, zapůjčeném a rezervovaném zboží
Personalistika
Personální evidence pracovníků Vaší firmy, zpracování docházkové agendy, plánování a využití pracovního fondu.
Karty zaměstnanců
Veškeré informace o pracovníkovi a jeho pracovním zařazení
Evidence vozidel či zařízení svěřených danému pracovníkovi
Historie pracovního zařazení zaměstnance (funkce, nákladové středisko)
Přiřazení mzdového a strojního tarifu pro oceňování výrobních operací
Začlenění pracovníka do výrobního týmu pro účely plánování výrobních kapacit
Plánování práce
Vedení pracovních např. administrativních úkolů a vykazování práce na jejich provedení
Rekapitulace prací odvedených na úkolech, fakturace těchto prací, přehled využití pracovního fondu na úkolech
Plánování výrobních kapacit v návaznosti na výrobní zakázky
Přehled o vytíženosti jednotlivých pracovníků
Docházka
Využití docházkových terminálů pro sledování pracovní doby zaměstnanců
Plán a schvalování nepřítomností pracovníka a velmi praktické zobrazování v termínovém kalendáři (dovolená, lékař, nemoc, školení)
Vyhodnocení docházky a výkonnosti pracovníka s ohledem na jeho práci na úkolech či ve výrobě
Předzpracování mezd
Číselník mzdových složek
Získání podkladů pro zpracování mezd ze záznamů docházky
Možnost exportů dat pro zpracování v programech určených pro výpočet mezd
Vzdělávání
Plánování akcí a školení zaměstnanců
Promítnutí školení zaměstnance do plánu nepřítomností a plánu výrobních kapacit
Marketing
Evidence a řízení obchodních aktivit je úzce svázána s ostatními moduly systému.
Poptávky
Zaregistrování přijatých poptávek s možností prohlídnutí stavu skladových zásob, které jsou pro dodávku v daném okamžiku k dispozici
Zpracování a tisk vydaných poptávek
Promítnutí informace o poptávaném zboží v přehledu skladových zásob
Nabídky
Zaregistrování přijatých nabídek
Zpracování a tisk vydaných nabídek s možností náhledu na stav skladových zásob, které jsou pro dodávku v daném okamžiku k dispozici
Možnost vytváření nabídek přímo z kalkulace projektu
Objednávky
Zaregistrování přijatých objednávek s možností náhledu na stav skladových zásob, které jsou pro dodávku v daném okamžiku k dispozici
Sledování stavu objednávky a počtu dodaného množství
Zpracování a tisk vydaných objednávek
Promítnutí informace o objednaném zboží v přehledu skladových zásob
Smlouvy
Evidence smluv s možností dynamického navázání externích dokumentů
Cenotvorba
Možnost vytváření ceníků s definovanou platností pro konkrétní zákazníky, skupiny zákazníků
Definice cenových hladin odvozené dle odebraného množství či hodnoty dodávek
Evidence majetku
Evidence majetku umožňuje mimo evidování majetku, sledovat revize a kalibraci nástrojů, dále pak servisní plán údržby strojů.
Údaje o majetku
Běžné informace o majetku, typ majetku, rozměry, záruka,
údaje pro revize či kalibrace, fotografie majetku
Možnost skládání sestav
Lokalizace
Historie přidělení majetku odpovědným pracovníkům
Historie umístění majetku podle lokalit (např. nástroje ve výrobě)
Plán údržby majetku
Možnost evidence a plánování kontrol jako jsou revize přístrojů či kalibrace měřidel
Plán odstávek strojů
Finance
Zpracování faktur a plateb v návaznosti na ostatní moduly. Tato administrativa může být velmi rozsáhlá a proto je v programu optimalizována tak, aby bylo možno doklady jednoduše vystavovat v co největší míře automaticky z podkladových dokladů.
Faktury vydané
Úspora času díky možnosti automatické fakturace ze zakázky či podkladových dokladů (objednávka, nabídka, výdejka)
Číselník fakturačních položek pro opakovanou fakturaci
Zpracování, zdaňování a párování zálohových faktur
Možnost uložení a odeslání faktur v elektronické podobě
Evidence a úhrady ostatních pohledávek
Faktury přijaté
Možnosti automatického vytvoření faktury ze skladu či dokladů marketingu
Evidence a úhrady ostatních závazků
Pokladní agenda
Možnost automatického vytvoření prodejních dokladů pro přímý prodej ze skladu či z podkladových dokladů marketingu
Funkcionality pro vytváření pokladních dokladů s úhradami přijatých a vydaných faktur v hotovosti
Pokladní kniha
Bankovní účty
Evidence bankovních výpisů
Zpracování platebních příkazů, funkcionality pro přehledný výběr závazků
Automatické párování úhrad s fakturami
Elektronické bankovnictví s předními tuzemskými bankovními ústavy
Ostatní možnosti modulu
Interní doklady pro evidenci mimořádných nákladových či výnosových dokladů
U všech typů dokladů lze použít ocenění v cizí měně včetně automatického přepočtu v tuzemské měně
Možnost zadávání kurzovního lístku nebo jeho importu ze webových stránek ČNB, při oceňování dokladů přepočet dle historie denních kurzů
Tiskové sestavy pro podklad k zaúčtování
Možnost exportů dat pro zpracování v programech určených pro vedení účetnictví
Sledování nákladů a výnosů v členění na střediska, činnosti a projekty
Doprava
Evidence úkonu související s dopravními prostředky, jejich provozem a údržbou.
Karty vozidel
Technický stav vozidla
Ekonomika provozu vozidel
Provoz vozidel
Servisní kniha vozidla
Sledování servisních nákladů vozidla
Hlídání servisních prohlídek, technických kontrol, emisí atd.
Přehled o čerpání PHM s možností vyhodnocení spotřeby pohonných hmot
Evidence pojistných událostí
Kniha jízd
Kniha jízd - snadné vedení s vazbou na zakázky
Možnost definovat obvyklé trasy a jejich použití v knize jízd